Information om Dit Lægehus

 

I Dit Lægehus bestræber vi os på, at der er gode vilkår for både personale og patienter.

For at kunne imødekomme det stigende behov for besøg hos egen læge, samt sikre let adgang, sikker behandling og hurtig iværksættelse af videre tiltag for vores patienter, vægter vi højt:

  • at have en stor personalegruppe i klinikken med et højt fagligt niveau, flerårig erfaring og en bred vifte af kompetencer
  • mulighed for, at patienten kan få en tid samme-dag (TSD-tid) i klinikken

For at kunne få en TSD-tid i klinikken, skal du blot ringe til klinikken mellem kl. 08.00-09.00 den pågældende dag.

Med TSD-tider forsøger vi, at undgå lange ventetider på konsultationer i klinikken.

Konsultation sygeplejerske

For at sikre optimalt flow, vil du som patient ofte blive set af en sygeplejerske til f.eks. :

  • optagelse af sygehistorie
  • diverse forundersøgelser
  • blodprøver og EKG
  • henvisninger

I mange tilfælde kan sygeplejersken opstarte evt. behandling, lave henvisning til fysioterapi, røntgen og sygehuse. Vores sygeplejersker er grundigt undervist for, at kunne varetage disse funktioner – og vi prioriterer løbende undervisning.

Daglige konferencer

Vi har dagligt 3 konferencer (læge, sygeplejerske og sekretær). Her gennemgås dagsprogrammet, hvor der informeres om historik, symptomer mv., så sygeplejerske og læge er forberedt på, hvad du som patient kommer til undersøgelse for. På denne baggrund dannes der en plan for undersøgelser/behandlinger.

På konferencerne gennemgås også de patienter, der er tilset i klinikken tidligere på dagen.

Lægerne i klinikken træffer dermed beslutninger for alle undersøgelser/behandlinger for alle patienter, der ses i klinikken - både før og efter konsultationerne. Lægen tilkaldes desuden også under konsultationen ved evt. tvivlspørgsmål.

Alle tiltag ifht. din behandling er ordineret/godkendt af lægen i klinikken.

Telefontid

  • Sygeplejersker har telefontid fra kl. 08.00-8.45. Sygeplejersketelefonen besvares dagligt af 2 sygeplejersker.
  • Sekretær har telefontid kl. 08.00-12.00. Her vil 2-4 sekretærer være klar til, at tage imod receptfornyelse, tidsbestilling, vurdering af medicinske spørgsmålet o.l.
  • Fra kl. 12.00 lukkes telefonen. Herefter er det kun akutte kontakter, der behandles


Dagens gang i Dit Lægehus

Læger og sygeplejersker
08.00-08.45 Telefontid - sygeplejerske
08.30-09.45 Konsultation sygeplejerske Opstart laboratoriet (kl. 7.00 tirsdag og torsdag)
09.45-10.15 Dagens 1. konference Gennemgang af dagens patienter
10.15-12.00 Konsultation - læger, sygeplejersker og laboratoriet
12.00-13.00 Dagens 2. konference Opfølgning af patienter fra formiddagskonsultation Gennemgang patienter til eftermiddagskonsultaion Frokost
13.00-14.45 Konsultation - læger, sygeplejersker og laboratoriet
14.45-15.00 Dagens 3. konference Opfølgning af dagens patienter
15.00-16.00 Konsultation - læger, sygeplejersker og laboratoriet Administration

Lægesekretær
08.00-12.00
Telefontid sekretær (tidsbestilling, receptfornyelse mv.)
12.00 - 16.00 Administration

Akuttelefonen
12.00 - 16.00 Klinikkens telefon lukker kl. 12.00. Herefter viderestilles der til Akuttelefonen, hvor kun akutte kontakter behandles

HOS OS HANDLER DET IKKE OM, HVEM DU TILSES AF.

DET HANDLER OM, AT DU FÅR DEN RIGTIGE BEHANDLING